سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مکان: منطقه قلعه رودخان، استان گیلان
فاصله از مرکز استان: 45 کیلومتر
زمان: شهریور 1391

 

آشنایی: قلعه رودخان یا قلعه حسامی نام قلعه‌ای تاریخی در جنوب غربی شهر فومن در استان گیلان است. این قلعه با 3 هکتار مساحت بر فراز ارتفاعات روستای رودخان قرار دارد.
در دوره سلجوقیان این قلعه تجدید بنا شده و از پایگاه‌های مبارزاتی اسماعیلیان بوده است. این قلعه در ارتفاعی بین 665 تا 715 متر از سطح دریا واقع و در کنار آن رودخانه‌ای با همین نام جاری است.

     تا یک جاهایی میشود با خودرو رفت ولی از آن پس باید برای رسیدن به ساختمان قلعه همت کرده و یک ساعتی پیاده روی کنید. توصیه اکید دارم چنانچه همسفرانی تنبل، کم طاقت، زودرنج، نازک نارنجی، غرغرو، پاشنه بلند، شکمو، خردسال، کهنسال، معتاد به ماشین و ... دارید (یا احیانا خودتان چنین موجودی هستید!) از خیر این سفر بگذرید یا لااقل همان ابتدای مسیر در یک سفره خانه ای کنار نهر آب اطراق نموده و این جمله را مدام تکرار بفرمایید: "فرض کن رفتم تا اون بالا. خب که چی!". ولی اگر بعدا متوجه شدید همان کارهایی که حضرتعالی در آب کرده اید (...) در آن بالای رودخانه، صدها نفر دیگر هم کرده اند، ناراحت نشوید بلکه تصمیم بگیرید در مسافرت های آتی، تنبلی را کنار بگذارید. هرچه بالاتر، خلوت تر. از ما گفتن بود!

 

37° 3"52.02"N  49°14"24.42"E  مختصات
نقشه راه قلعه رودخان

روستای نصیرمحله

برکه فصلی نصیرمحله

منطقه قلعه رودخان

منطقه قلعه رودخان 

لینک های مرتبط : سایت رسمی قلعه رودخان  معرفی کاملی از قلعه  راههای رسیدن به قلعه


نوشته شده در ساعت  11:56 عصر  توسط مسعود 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
عکس های من از آمل (3)
عکس های من از آمل (2)
عکس های من از آمل (1)
[عناوین آرشیوشده]