سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مکان: پارک ملی بوجاق در استان گیلان
فاصله از مرکز استان: 40 کیلومتر
زمان عکس: شهریور 1391

آشنایی: این پارک با مساحتی درحدود 3250 هکتار، در شمال شرقی رشت قرار داد. بوجاق محل رسیدن سفیدرود به دریای خزر است و زیستگاه بیش از 239 گونه‌ مختلف پرنده و 50 گونه ماهی به شمار میرود.

     از آنجا که اطراف این رودخانه همواره گل و لای است، قبل از عزیمت، نسبت به داشتن امکانات مناسب اطمینان حاصل کنید. رفتن با یک پراید مدل 73 با لاستیک کچل و حمل 10-12 نفر اعم از آدم و غیره! چندان منطقی بنظر نمیرسد. کنار رود جایی برای نشستن به سبک و سیاق سیزده بدر با زیرشلواری راه راه و قلیان ناصری نیست چرا که اولا هوا به شکل آزاردهنده ای شرجی است و تقریبا سایه ای هم (خصوصا در سمت چپ رود) وجود ندارد و در ثانی از میان آن دویست و خرده ای گونه حشره و خزنده، همه که با شما آشنایی قبلی ندارند! ممکن است شما دقیقا در محل رفت و آمد هرروزه ی یک خزنده از محل زندگی تا محل کارش نشسته باشید. دراینگونه مواقع، خزندگان بدون درنظر گرفتن حضور شما، سرزده وارد بساطتان خواهند شد. خانمها هم که عاشق ورود سرزده ی گونه های مختلف جانوری! چه شود ...

     اگر هم خیلی اهل جوانگرایی و ماجراجویی و صدالبته ولخرجی هستید، یک قایق لاستیکی بزرگ تهیه کرده و از ابتدا تا انتهای رودخانه را با آن طی کنید. درینصورت علاوه بر یک تجربه بسیار شیرین، لذت اطراق در یکی از جزیرکهای بیرون زده از وسط آبهای آرام سفیدرود را هم تجربه خواهید کرد. حواستان باشد سیخ و جوجه و زغال را در صندوق عقب ماشین جا نگذارید چون قایق بادی دنده عقب ندارد!

37°27"22.29"N , 49°55"25.72"E مختصات جغرافیایی
نقشه راه بوجاق

پارک ملی بوجاق

پارک ملی بوجاق

پارک ملی بوجاق

پارک ملی بوجاق

لینک های مرتبط : بوجاق در ویکی پدیا  کویرهای ایران!  میراث فرهنگی و گردشگری گیلان  


نوشته شده در ساعت  10:1 عصر  توسط مسعود 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
عکس های من از آمل (3)
عکس های من از آمل (2)
عکس های من از آمل (1)
[عناوین آرشیوشده]